Skip navigation

4th of Lignite 1058, Age of Myths

I hear them knocking on the door.

They yell: “KOL COME OUT! WE NEED YOU TO DO SOME WORK!”

I know what they want. I know the score. They don’t want me to finish my baby.

They don’t want me to finish my beloved. But I tell them. I tell them. I tell them what I need.

But they won’t bring it. They have it stashed somewhere. There are storage rooms below where we don’t go.

They must bring it soon. I must make it soon. I see it so clearly.

 

6th of Lignite, 1058 Age of Endless Laughter

They say we don’t have it. They say we don’t have the bones.

But I need those bones. I need them now. I must finish my job.

I can’t silence the laughter if I can’t finish it. They must bring it. They must.

 

7? of Adamantium, Age of Treason

WHERE IS IT I MUST HAVE IT …

 


4 Comments

  1. Men se på fan, lirar du dwarf fortress, har inte tagit mig tiden att sätta mig in i det men hört så sjukt mycket roliga historier från ett mudd jag lirade tidigare.

    Är det jobbigt att sätta sig in i?

    • Det är fram för allt lite avskräckande interface, men om du har muddat så tror jag inte att det blir ett problem. Annars så är det ju ganska mycket som man måste kunna för att allt ska fungera. Men sitter man med df.magmawiki.com så är det lätt att hitta allt som man behöver veta för att få saker att flyta på. Jävligt bra helt enkelt! När man väl börjat så är det svårt att sluta 😉

  2. Jo jag är rädd för det.

    Fast jag kanske ska ge det en chans, kvinnan blir nog mindre imponerad om jag skaffar ännu ett spel. start eventet för cataclysm har just börjat så det går ju lite tid dit.

    Fast ska jag ta mig ifrån det spelet så blir det väl att hoppa in i minecraft eller dwarf fortress.

  3. Gör det! Överge WoW! Minecraft och DF är jävligt mycket mysigare, och känns nog mer meningsfulla i längden. Blir nog inget Cataclysm för mig. Fick nog efter WoTLK


Leave a Reply

